Vier trage wegen in onze gemeente waren nog op zoek naar een naam. Deze trage wegen zijn niet toegankelijk voor gemotoriseerd verkeer. Het zijn de voetgangers, fietsers en joggers die er genieten van de veiligheid en het groen, maar ook planten en dieren maken er dankbaar gebruik van.

Dinsdag stelde de gemeenteraad de namen van de vier trage wegen voorlopig vast. “Dat gebeurde echter niet zonder eerst de mening van de Zoerselaar daarover te vragen”, aldus schepen van participatie Katrien Schryvers, “Via de gemeentelijke website kon iedereen suggesties voor namen doorgeven.”

De cultuurraad stelde daarna voor elke trage weg een top drie samen”, gaat schepen voor cultuur Roel Van Elsacker verder, “Binnen het schepencollege konden we ons vinden in de voorgestelde winnaars. Deze legden we dinsdag dan voor aan de gemeenteraad.”

Nu de namen voorlopig zijn vastgesteld, zal een openbaar onderzoek worden georganiseerd. Eens dat is afgerond kunnen de namen definitief worden vastgesteld.

"Dan zal de verbinding tussen De Hulsten en het Geleg kunnen worden benoemd als ‘Troefelpad’, de verbinding tussen de Kerkstraat en de Smissestraat als ‘Bijlpad’, de verbinding tussen de Smissestraat en de Doelen als ‘Langemanpad’ en de verbinding tussen de Kerkstraat en de Pastoor Doxlaan als ‘Liza’s Laantje’", aldus Roel.

• Leefmilieu & natuur
  • Mobiliteit & openbaar vervoer