Op 16 juni ll. maakten we onze kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober 2018 bekend. Dat huidig OCMW-voorzitter en Vlaams parlementslid Katrien Schryvers de lijst trekt en dat fractieleider in de gemeenteraad Roel Van Elsacker de lijst duwt, was al langer geweten. Nu zijn ook de andere plaatsen ingevuld.

Katrien Schryvers (54) uit Zoersel staat dus op 1. Tussen 1995 en 2012 was zij al burgemeester. Tijdens de huidige legislatuur liet ze zich opmerken als actief OCMW-voorzitter en schepen voor cultuur. Ook is zij Vlaams volksvertegenwoordiger. Op plaats 2 staat Jan Van Melkebeek (60) uit Sint-Antonius. Van Melkebeek is orthopedisch chirurg. Zijn dochter, Karlien, werd 6 jaar geleden in Zoersel bij CD&V verkozen maar is intussen verhuisd naar Deurne. De derde plaats is voor gemeenteraadslid en actieve Hallenaar Jan De Prins (48) die iedereen wellicht kent als medeorganisator van heel wat evenementen in en om de gemeente, zoals ParkPlezier, de Nacht van de Maan, de 6h van Halle mountainbike enz. Zo zijn de drie deelgemeenten vertegenwoordigd aan de kop van de lijst.

Huidig schepen van Jeugd en Financiën Wim Govers (39) is lijstduwer van de eerste kolom, op plaats 14. Schepen van Openbare Werken, Landbouw en Sport en alombekend Zoerselaar Luc Kennis (53) is lijsttrekker van de tweede kolom op plaats 15.

En de lijst wordt gesterkt door nog meer ervaring: uittredende gemeenteraadsleden Paul Van Wesenbeeck (61), Luc Peeters (56) en Peter Oorts (57) zijn er ook weer bij op plaatsen 8, 13 en 26. Ook Kristof Mariën (32), voorzitter van JONGCD&V Zoersel, deed al ervaring op in de gemeenteraad. Op de 4de plaats is hij de eerste jongere op de lijst. Ook voor deze verkiezingen trekt CD&V Zoersel uitdrukkelijk de jonge kaart.

Onder die jongeren ook twee achttienjarigen: Lina Sidoroff op plaats 6, die als middelbare scholier al klasburgemeester werd en voorzitter van de leerlingenraad, en Lander Van Steen op plaats 21. Hij staat in  leiding bij KLJ Zoersel, voetbalt bij KFCE  Zoersel en maakt muziek  bij fanfare De Lindekring.

De lijst van jongeren wordt aangevuld door Wencke Keysers (23) op plaats 5, actief bij de Chiro van Sint-Antonius, en Kelly Verbergt (36) van Vinotaire op plaats 7. Zij geeft de middenstand mee een stem.  Marlies Caeyers (35), werkzaam bij de Provincie Antwerpen staat op plaats 18 en Joaquin Heye (20), ook een voormalig klasburgemeester en hoofdleider bij de scouts van Halle, op plaats 20. Vanuit zijn ervaring wil hij een helpende hand zijn voor alle jeugdbewegingen.

CD&V slaagde er in nog meer  zeer actieve Zoerselaren mee voor haar project te engageren. Op plaats 16 valt Alex Verbergt (62) op, voormalig wijkagent in Sint-Antonius. Ook Marijke Peeters (42), bekend van  kapsalon Kapkaai  en bestuurslid is bij de middenstand, trekt op plaats 17 mee de CD&V-kaart. Sportievelingen Tom Heye (50) op plaats 9 en Stijn Van Looveren (46) op plaats 11 willen zich ongeremd inzetten voor het verenigingsleven en een warme gemeenschap.

Op plaatsen 10 en 12 staan Elke Sels (42) en Christel Van der Flaas. Deze twee verpleegsters steken maar al te graag de handen uit de mouwen. Zo is Elke voorzitter van de ouderraad in basisschool Beuk & Noot in Sint-Antonius en organiseert Christel (60) elk jaar mee de Risschotse feesten. Bij Lea Kennis (59) op plaats 23 heeft het altijd al gekriebeld om zich politiek te engageren, en zij is blij dit nu te kunnen waarmaken bij CD&V Zoersel. Ook Inge Diels (38) op plaats 24 wil mee haar schouders zetten onder een veilig en zorgzaam Zoersel. Plaats 25 wordt ingevuld door de actieve en immer positieve Barbara Torfs, die mee de stem wil zijn van deelgemeente Halle.

Plaatsen 19 en 22 houdt CD&V voorlopig bewust nog even open.

Lijsttrekster Katrien Schryvers is fier op haar kandidaten: “Ik ben heel blij dat zoveel mensen die zo sterk geëngageerd zijn binnen onze gemeenschap zich mee achter ons project willen zetten. We willen de komende periode hard blijven werken en sterk inzetten op een zorgzaam en zinderend Zoersel. Deze veelzijdige en enthousiaste ploeg is er helemaal klaar voor!”

Alle kandidaten hebben een groot hart voor Zoersel en willen een beleid uitwerken dat helemaal op maat van onze gemeente is,” vult lijstduwer Roel Van Elsacker (45) aan.

“Op 14 oktober gaat het over de toekomst van Zoersel, onze thuis. Die mooie gemeente willen wij verder uitbouwen zodat iedereen zich geborgen kan voelen in aangename, nette en zorgzame buurten. Het is belangrijk dat onze kiezers kiezen voor een beleid op maat van en afgestemd op de eigenheid van onze gemeenschap. En dat doen wij zéker! Zoersel is immers Antwerpen niet,” zo besluit een gedreven Katrien Schryvers.

M/V

Leeftijd