De 10-daagse van de geestelijke gezondheid is een initiatief van het Vlaams Instituut Gezond Leven en wil psychische kwetsbaarheid en '(niet) goed in je vel zitten' bespreekbaar maken. "Als zorgzame gemeente springen we maar al te graag mee op deze kar", vertelt schepen voor sociale zaken Katrien Schryvers, "We willen benadrukken dat werken aan geestelijke gezondheid belangrijk is nog vóór er zich problemen stellen. We geven positieve geestelijke gezondheid aandacht en creëren tegelijk meer begrip voor mensen die psychisch kwetsbaar zijn."

Tijdens deze 10-daagse doken her en der spreuken op in het Zoersels straatbeeld. "Die werden aangebracht op ramen, muren en straten door onder meer een aantal jeugdverenigingen", vertelt schepen van jeugd Luc Kennis, "Zo kon je op verschillende plekken een leuke boodschap lezen die vast en zeker een glimlach tevoorschijn toverde. Want kunnen glimlachen draagt bij tot veerkracht, en die is nodig om er weer bovenop te komen als het even wat minder gaat."

• Gezondheid & welzijn